dimecres, 7 d’abril de 2010

50 anys!!!


El dia 8 d’abril faig 50 anys!! Deu ni do , es un bon moment per fer una ullada enrera i repassar una mica la meva vida.
Recordo la meva infantesa a Tarragona, a l’estació de RENFE, el meu pare tenia la concessió del restaurant de la estació, que sempre l’havia portat la meva família. Tinc records de les màquines de tren, del Talgo i pujar amb els maquinistes i fer sonar la botzina, i les vegades que a l’estiu els hi donàvem els meus germans i jo un cop de mà als pares a la barra o bé a l’andana venent begudes als viatgers
Els meus primers anys a l’escola de monges del Jesús i Maria al carrer de Méndez Núñez on vaig aprendre a llegir i sumar i el meu pas posterior amb 7 anys a la Salle, la meva primera comunió a la parròquia de Sant Joan, i les assignatures de FEN ( Formación del Espiritu Nacional), posteriorment anomenada ECS Educació Civico i Social, que sempre m’havien semblat un rotllo i un “tostón” i al seu professor Sr Castellote, que tot i ésser falangista, (llavors jo no entenia massa de política i no entenia que volia dir quant deia que Franco havia enganyat a la falange i s’havia apropiat dels seus símbols), mai ens va fer cridar viva Franco, o al menys... jo no ho recordo, ni tampoc vam cantar el cara al Sol.

Recordo amb molta il·lusió els primers anys de la democràcia i les primeres eleccions democràtiques al 1977 jo no podia votar encara amb 17 anys però m’agradava una força política que es deia Pacte Democràtic per Catalunya(PDC) constituït per CDC-EDC-PSC reagrupament encapçalada per Jordi Pujol a Barcelona i Josep Sendra per Tarragona. I vaig recomanar als meus pares que votessin per aquesta força política catalana.
El meu ingrés a la JNC a l’any 1982 i el primer cop que vaig fer d’interventor per CIU, les campanyes electorals les enganxades de cartells i la meva presidència l’any 1983 de la JNC durant 7 anys. I com no la meva inclusió a les llistes municipals de l’any 1987 i la presa de possessió com a regidor de l’Ajuntament de Tarragona i posteriorment com a Tinent d’alcalde de Cultura Joventut Esports i Festes, liderats per l’Alcalde Joan Miquel Nadal, i recordo la il·lusió amb que vam treballar per la nostra ciutat.

També recordo especialment els meus anys a la Facultat de medicina, les primeres pràctiques a la clínica Monegal de la mà de l’extraordinari metge, professor i millor persona Dr Santiago Medrano Lozano, del que vaig aprendre moltíssim i que he intentat imitar tot el que he pogut. ( gràcies Santi, per tots els valors que em vas ensenyar!!).
La primera entrevista de treball al Hospital de Sta Tecla i el meu primer contracte laboral, Urgències, Anestesiologia i des de 2002 al Sociosanitari, ja son 21 anys treballant a la Xarxa Sanitària i Social de Sta Tecla, pràcticament mitja vida meva implicat amb una institució de la que em sento molt orgullós de formar part, i que agraeixo sincerament la confiança dipositada en mi al anomenar-me coordinador mèdic del Sociosanitàri de Sta Tecla Llevant.

I també recordo amb gran afecte el meu pas pel l’equip de futbol de Bràfim, gràcies al qual vaig conèixer a la Loreto, la persona que va voler compartir la seva vida amb mi ,de la que estic feliçment casat, i que em fa sentir que la vida tingui sentit, al costat seu he après a ser millor persona, i dels magnífics fills el Jordi i el Pol que hem tingut en comú i que ha estat el millor que m’ha passat en aquests 50 anys de la meva vida.

Buff, ara que rellegeixo el que he escrit sembla que això siguin les meves memòries, i...no era aquesta la meva intenció, només volia fer una mirada enrera del que ha estat fins ara la meva vida. 50 anys!!! Deu ni do!!!

15 comentaris:

Jordi Roca ha dit...

Per molts anys Quim!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Gràcies per les felicitacions Jordi, i també per seguir el meu bloc.!!!

L'home del sac ha dit...

Moltes felicitats i que en facis 50 més i ho puguis explicar!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Coi l'home del sac 50 mes voldria dir 100, qui sap on sere llavors jo!!! ja farà temps que estaré criant malves jejejeje.
gràcies per les felicitacions

joliu ha dit...

Per molts anys.
Encara recordo quan em vas felicitar per els meus 40 i m'explicaves que era una molt bona edat de viure. Espero que la cinquantena et vagi encara millor.
salut!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Gràcies Joliu, Uff encara no em se avenir, crec que ja començen a ser una mica masses anys, però la familia em fa sentir encara com un jove de 30!!!
Vinga una abraçada

Quim Amorós Le-Roux ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Andreu ha dit...

Quim,

Moltes felicitats i enhorabona!!
La dècada del 5 acostuma a ser molt semblant a la del 4 però amb més serenor, prioritats clares, i convenciment de que "tot no pot ser" i de que es bó que així sigui.
Sobretot , crec, veure com acaben les pre i les adolescencies i com acaben eles estudis i s'inicien en el món laboral actual tant diferent (i tant injust, per cert) els fills ens situa ja, cap al final del 5, en una perspectiva diferent.

Pero també passa ràpid, el temps. Vaja, aquesta es la meva experiència amb el 5, quan nomes queden 11 mesos per a fer baixar el6.
Perdona la sortida del tema, el joios aniversari teu. Moltes felicitats i segur que continuaras fent, i força bé, moltes coses.I el pais avançara, que ja toca.

Quan recordaves la candidatura del Pacte Democràtic, m'han vingut al cap molts records d'aquella epoca.Un, sobretot, la clarividència estsratègica d'en Jordi Pujol, quan ens deia que a ell no el podiem col.locar com socialdemòcrata, perque no ho era ni ho seria, (i aquells joves estavem orgullossos dels programes social i economic, redactats al voltant del mestratge d'en Josep M. Cullell, ) i que la realitat deixaria molts programes politics com antigualles inútils, però que els valors i les idees mestres sí eren importants d'assumir-les plenament.

Quarts varem quedar el 1977...i aixi i tot estavem força contents. No teniem passat polític partidista. I el 1980, a guanyar i a governar Catalunya!!! I ho van saber fer molt i molt bé, com l'Artur Mas ho farà també a partir de final d'any.

Per molts anys, Quim!!

Cordialment,
Andreu

Andreu ha dit...

Quim,

Moltes felicitats i enhorabona!!
La dècada del 5 acostuma a ser molt semblant a la del 4 però amb més serenor, prioritats clares, i convenciment de que "tot no pot ser" i de que es bó que així sigui.
Sobretot , crec, veure com acaben les pre i les adolescencies i com acaben eles estudis i s'inicien en el món laboral actual tant diferent (i tant injust, per cert) els fills ens situa ja, cap al final del 5, en una perspectiva diferent.

Pero també passa ràpid, el temps. Vaja, aquesta es la meva experiència amb el 5, quan nomes queden 11 mesos per a fer baixar el6.
Perdona la sortida del tema, el joios aniversari teu. Moltes felicitats i segur que continuaras fent, i força bé, moltes coses.I el pais avançara, que ja toca.

Quan recordaves la candidatura del Pacte Democràtic, m'han vingut al cap molts records d'aquella epoca.Un, sobretot, la clarividència estsratègica d'en Jordi Pujol, quan ens deia que a ell no el podiem col.locar com socialdemòcrata, perque no ho era ni ho seria, (i aquells joves estavem orgullossos dels programes social i economic, redactats al voltant del mestratge d'en Josep M. Cullell, ) i que la realitat deixaria molts programes politics com antigualles inútils, però que els valors i les idees mestres sí eren importants d'assumir-les plenament.

Quarts varem quedar el 1977...i aixi i tot estavem força contents. No teniem passat polític partidista. I el 1980, a guanyar i a governar Catalunya!!! I ho van saber fer molt i molt bé, com l'Artur Mas ho farà també a partir de final d'any.

Per molts anys, Quim!!

Cordialment,
Andreu

Josep (sl) ha dit...

Per molts anys.

Miquel ha dit...

Felicitats!

Anònim ha dit...

ets el millor i me emocionat



pol.

Waipu Joan ha dit...

si ho arribo a saber et faig pagar un vermut!!!
Una abraçada d'aniversari!!
Moltíssimes Felicitats!

Josep-Empordà ha dit...

Encara que sigui amb retard (he estat fora uns dies), moltes felicitats.

Ah 50!! quí els "pillés"!!.

En qualsevol cas, com ha dit agú avants, que en compleixis 50 més...si estas en bona forma.

garmir ha dit...

Moltes Felicitats.