dimecres, 14 de gener de 2009

La Brillant elecció de Ramón Tremosa. Un pas endavant!!!


Quan en Artur Mas a la presentació oficial de la casa gran va dir que la casa gran del catalanisme restava oberta a tothom, i qui volgués treballar pel catalanisme seria ben rebut, ja va deixar clar que CDC volia obrir-se a tothom. També Artur Mas en aquella conferència va parlar clarament del dret a decidir del poble de Catalunya.
Van haver molts que van escoltar el seu missatge, i van haver uns altres que deien que només eren paraules que no anirien mes enllà de bones intencions.
Després a l’estiu es va celebrar el congrés de CDC i en dit Congres es va apostar clarament per el dret a decidir del nostre poble i la fita de la sobirania Nacional com a dret irrenunciable del nostre poble.
Malgrat aquesta aposta ferma, seguien havent veus que deien, uns, que CDC havia radicalitzat el missatge ( des de el PSC amb Montilla i Iceta al capdavant), i d’altres dient que encara érem massa tous en els nostres plantejaments ( ERC amb Ridao i Puigcercós al capdavant), tot dient que només eren paraules.

La política moltes vegades necessita de gestos i de passos endavant, i CDC davant de les properes eleccions europees ha pres una decisió valenta i encertada, el més fàcil hagués sigut mantenir a Ignasi Guardans com a cap de llista, perquè tothom coincideix en que ha estat un bon eurodiputat, (fins i tot ara resulta que tots els nostres rivals polítics el defensan),però Artur Mas ha fet un pas endavant i escull com a cap de llista a Ramon Tremosa, un economista de sobrat prestigi, autor de varis llibres ( el més famós l’espoli fiscal de Catalunya),que no està afiliat a cap partit polític, i de profundes conviccions sobiranistes.
La reacció no s’ha fet esperar, evidentment el PSC ja ha criticat l’elecció parlant de la radicalització de CDC, i recordant que Tremosa va votar No al referèndum de L’Estatut de Catalunya. No esperàvem altra cosa del PSC, mai aplaudiran a cap candidat triat per CIU. I des de ERC en Ridao tot i reconèixer que es un bon candidat, diu que CIU només se’n recorda del sobiranisme quan hi han eleccions europees, i es justament ara, amb motiu de les eleccions europees, quan es ERC qui volia una candidatura Unitària catalanista, i no la vol en canvi pel parlament de Catalunya.

Certament estic molt content amb l’elecció de Ramon Tremosa, crec fermament que ha estat una brillant elecció, amb l’elecció de Tremosa, s’aconsegueix obrir definitivament la casa gran, donar consistència a l’idea de canvi i de adaptació als nous temps del nostre partit, i fent un pas decididament endavant que pot aconseguir que el catalanisme polític comenci a guarir-se de les seves ferides.
I per acabar m’agradaria recordar al Guardans que tot i reconèixer la seva feina feta, els càrrecs no son de per vida, ell es deu al partit, que el va situar de cap de llista, i sempre s'ha d’estar a la disposició del partit, i encara que pot estar decebut (ja que volia continuar), ha d’acceptar que una altra persona amb un altre perfil diferent al seu sigui l’encarregat de liderar el projecte de CIU a Europa. Altra cosa seria fer-li un mal servei al partit que en el seu moment va confiar en ell, en detriment d’altres candidats també.

9 comentaris:

Cesc ha dit...

M'agrada aquest post i l'aposta què heu fet, visca el catalanisme :)

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Gràcies cesc, n'estic vertaderametn content de l'elecció feta. i crec que així ho entendran els ciutadans, i ens dipositaran la seva confiança.

feliu ha dit...

Quim normalment CDC ha enviat a Brusseles a gent que no volia tenir per aquí, com el predecesor del Sr. Guardans i el propi Guardans i com se sap en Tremosa ha estat un crític del Artur. De totes formes a mi m'agrada en Tremosa, com m'agradaria estar al exili daudat de Brusseles.
No sé er feia més del pinyol.

L'home del sac ha dit...

Com ja he comentat al meu i en altres blocs, considero que heu fet un magnífic fitxatge!
Quin gol els heu clavat a ERC! Això gairebé és una OPA hostil.
Tot i això, encara m'agradaria més una candidatura unitària. En unes eleccions com aquestes era possible.

Jo també trobo que en Guardans ho ha fet molt bé com a eurodiputat i que és una persona molt brillant, però és que nacionalment parlant podria ser del PSC!!! O d'Unió (que potser actualment encara són menys nacionalistes que el PSC!!!!)
Si es volia demostrar un canvi i una estratègia de futur, en Guardans no pot ser el cap de llista, encara que espero que li trobeu alguna ocupació en alguna institució i que no es desaprofiti el seu talent.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Feliu, encara no m’has dit res dels comentaris aquells que dius que no es van publicar, et vaig dir que no sabia que havies escrit cap comentari, i que si us plau me’ls enviessis per mail que els publicaria jo mateix, però no ho has fet, ni tampoc m’has dit res mes al respecta.

Home del sac, s’han posat els fonaments per poder arribar algun dia a una candidatura unitària, si veritablement ERC la vol, ho té molt fàcil, només cal una decisió ferma i clara de que vol pactar amb nosaltres, però no només per anar a Brussel•les, crec que la unió de forçes catalanistes ha de començar justament a Catalunya i al Parlament de Catalunya i aquí no volen pactar, prefereixen pactar amb el PSOE i Montilla!!!.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Darrerament estant entrant uns missatges estranys en anglès, que m'he permès la llibertat de suprimir perquè no tinc clar que puguin ser una mena de virus o troianos, i per evitar riscos es he eliminat. No han aparegut en aquest post en concret però si en anteriors.

feliu ha dit...

Quim, no guardo els comentaris que faig, en quansevol cas em seveix no hagi estat intencionat, ja platicarem.
Que et sembla la crisis?, favoreix o no els interesos de Catalunya, vers l'Esatut o serà el drap brut que ens posara a la boca.

Ara que estem a les despeses i més les sociales, com la sanitat, creiu que ha de ser universal, nomès arribar i tan ampli als 5 anys d'arribada o ajuts u subencions ha immigrants que despres fan remeses als seus paisos i que trabllen en economía sumergida??.
Voleu der que aquest pais nostre i el del costat l'em eixacat en nomès 5/10 anys, No ha de ser primer "els de casa" i si sobra per qui ho necessiti. No vull ser solidari amb uns que inclus es neguem a parlar.me en català o que a la barra no volen entendra serveça de "cerverza" amb la cla´sica "y vos que pone el carnè de identidad?".

Assumpta ha dit...

Hola Quim!!!

He estat llegint per altres blogs nacionalistes i tothom està molt content per l'elecció del candidat de CiU i es comenta l'encert d'en Mas i el gol clavat a ERC, cosa que em fa molt feliç!! jaja

Per altre part, aquests comentaris en anglès son perquè cliquis i vas a pàgines de publicitat i tal, solen apareixer més als blogs que permitiu els comentaris anònims. Jo al meu blog no els permeto i així m'estalvio bastants problemets d'aquests :-))

jo ha dit...

En Tremosa, millor que en Guardans, pero l'independencia o confederació, serà mitjançant una confrontació (pacífica¿?) amb l'Estat espanyol, tal com pronostica el sr. Heribert Barrera