diumenge, 21 de setembre de 2008

L’arrencada dels gegants per Santa Tecla:



Avui es un dia especial per el Mingo i la Caterina, avui es posen de llarg i estrenen nova imatge i nous vestits.
El Mingo i la Caterina, son els gegants de la escola Dominiques de Tarragona, i avui estem molt il·lusionats perquè els membres de la colla gegantera i festera dominiques Tarragona mostrarem a la ciutat el fruit de l’esforç realitzat .
En Mingo i la Caterina els gegants originals, a iniciativa d’un grup de professors que van idear crear els gegants de l’escola, s'havien creat casolanament de mans de la professora de visual i plàstica del col·legi Sant Domènec, amb l'ajut dels alumnes. Els gegants inicialment eren portats pels propis professors de la escola, posteriorment es va obrir també als pares participar d’aquesta iniciativa i es va crear l’associació gegantera i festera dominiques de Tarragona, on els pares actualment son els portadors dels gegants (quant em van oferir poder portar la Lluna, no em vaig poder negar) i les mares porten la cuca, un drac molt simpàtic que els acompanya també a les sortides.
L’escola també compta amb un grup de nanos fets pels propis alumnes del col·legi i amb grup de grallers i tabals propis, formats a la pròpia escola com una activitat extraescolar.
Amb el pas del temps els gegants s’anaven deteriorant de manera considerable, i es va decidir substituir els gegants vells fets de paper cartró, per uns nous de fibra de vidre, inspirats però en la mateixa idea original, i aprofitant l’avinentesa també es va decidir fer vestits nous.
Així que avui anem de estrena, a la tarda es fa la presentació oficial a l’escola , al vespre lluiran la seva nova imatge a tota la ciutat, I a la nit farem un sopar de germanor a la pròpia escola els membres de la colla.

Els portadors dels gegants de dominiques ens sentim molt orgullosos de poder oferir a la ciutat aquesta imatge renovada de la nostra Lluna ( Caterina) i el nostre sol (Mingo).
Visca Santa Tecla. Visca Tarragona.

PD A la foto de dalt els gegants vells, i la de baix els nous.

10 comentaris:

L'home del sac ha dit...

Molt macus, a veure si els veig aquestes festes.

Oriol ha dit...

Quim,

el "Mingo", l'he portat un munt de cops jo, jaja. Jo també vaig anar a Dominiques, i just vaig ser dels primers "portadors" dels gegants, amb els meus amics de l'escola, varem anar fins i tot per bràfim i altres pobles a treure'ls.
Ahir els vaig veure i no sabia que havien fet aquest canvi en els vestits, ara els hi queda molt millor!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Oriol, Que havies anat a les dominiques ho sabia, que havies portat el mingo no.
No només han canviat els vestits, hem canviat els caps que son nous i de fibra de vidre, ara pesen menys. Els va fer el sr Manel Llaurador expert en la creació de gegants, i es va basar en els models originals fets per la mestre de la escola Núria Musté que amb cartró pedra va dissenyar els antics gegants.
La veritat es que ara fan molta patxoca.
Aquest proper anys 2009 el col•legi dominiques ha estat designat seu de la trobada de gegants d'escola de Catalunya, i estem molt il•lusionats amb aquest nou repte, perquè haurem d'acollir a totes les colles geganteres escolars de Catalunya. segurament serà el proper mes d'Abril.

L'home del sac ha dit...

Quim, gràcies per haver-me enllaçat. Et confirmo que no sóc de cap partit ni en tinc intenció.
De moment he parlat de temes polítics. Espero parlar també d'altres coses.
Salutacions i bona festa major! A veure si aquesta nit o demà puc passar alguna estona per Tarragona a disfrutar-la una mica.

apa noi ha dit...

APA NOI - http://apanoi.blogspot.com/
no se ve com funcionara
salut

Waipu Joan ha dit...

No sé el perquè, però tinc la sensació que en Mingo, la Caterina i jo farem bones migues...
Salutacions

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Waipu joan jo també estic segur.
Un cop els veus i els agafes ja no els pots deixar

Salvador Guinart ha dit...

Si senyor!, una molt bona rèplica. Enhorabona i per molts anys. Per cert, que fareu amb els "vells"?.
Salutacions!

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Bé els vells els guardarem al col.legi, perquè no en va ens han acompanyat tots aquests anys!!!.

kiko ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.