dijous, 6 de desembre de 2007

Els Socialistes ja preparen la pujada del bitllet del Bus a Tarragona.


Fer promeses electorals per després no complir-les no fa pobre, això es el que ha fet en Josep F Ballesteros, alcalde de Tarragona, que ha enganyat a tots els ciutadans dient que farien el transport gratuït pels estudiants. La creació de la línia nocturna, i la creació de dos noves línies de transport.
Ara després de 7 mesos de les eleccions, ens diuen que la EMT es deficitària. El seu president el regidor de mobilitat Carles Castillo anuncia que la EMT arrossega un dèficit de 7.9 milions de €, fruit de la mala gestió del anterior consistori.
No explica que aquesta empresa gaudeix d’una flota de 59 autobusos, nous de trinca, moderns i adaptats per minusvalies. I que l’empresa compta amb 144 treballadors que donen servei a les 17 línies d’autobusos que cobreixen els 14 km de trajecte, que dona cobertura a tots els barris que gaudeix de uns 9 milions de usuaris anuals, i on els jubilats no paguen bitllet.

Ara ens diuen, que la famosa i anunciada línia nocturna pels joves dels barris, i la creació de dos noves línies més no serà possible per culpa de CIU ( com sempre).. i deixa en suspens la creació del bitllet gratuït pels estudiants, ara ja es refereixen a escolars ( que redueix sensiblement la població que se’n gaudiria d’aquesta gratuïtat, si es que l’arriben a posar en marxa).
I evidentment estan preparant la pujada del bitllet del autobús, com a recurs per pal·liar en part el dèficit de l’empresa.

Mireu, al consell d’administració de la EMT hi son representats tots els partits polítics amb representació municipal, per tant els representants del PSC coneixien les comptes de la empresa des de fa temps, perquè anualment es feia balanç de la situació i les auditories pertinents. Malgrat això, malgrat saber la situació, ells van insistir en crear dos noves línies i en la creació de la línia nocturna, i el bitllet gratuït pels estudiants, que encara incrementaria més el dèficit, però com que era una promesa electoral que dringava molt bé a les orelles dons la van llençar, sabent que després això no seria possible de realitzar.

Paral·lelament, a totes les reunions del consell d’administració sempre els representants socialistes votaven en contra de la pujada del bitllet, perquè deien que això anava en contra dels interessos dels ciutadans.
Ara que faran?, ja estan preparant ells la pujada del bitllet, i diran que no tenen més remei perquè les comptes no surten.

L’anterior equip de govern va intentar vendre les antigues cotxeres, per intentar eixugar dèficit, però aquesta venda ha estat paralitzada pels socialistes, per lo que no s’ha pogut alliberar el dèficit que l’empresa arrossega.
Hem de tenir en compta que l’empresa municipal de transports de Tarragona, es un servei al ciutadà, es normal que sigui deficitària, ja que no té ànim de lucre perquè ofereix un servei social.

Ara, el Sr Castillo, ens explica que per redefinir les línies, augmentarà el servei en les línies més utilitzades i el reduirà en les menys utilitzades. Aquest crec que no es l’objectiu d’un servei municipal, que ha de vetllar per dotar del servei a tots els ciutadans de Tarragona, per tant fen el que proposen, es penalitzen les línies que de per sí, ja tenen un servei més reduït de freqüència de pas d’autobusos, per deixar-les pràcticament a la mínima expressió. I per tant castiguen als ciutadans i usuaris d’aquella línia.( en concret la línia 9 que va a la Mora).

Bé ja coneixem el model socialista de autobusos municipals, un model inexistent, ja que prèviament a la creació de la EMT, que fou creada per CIU al seu primer any de mandat;Les línies existents prèviament eren de una sola línia que anava del nàutic a la Catedral.
Això es el que ens vol recomanar de nou Carles Castillo?

17 comentaris:

Joan Miquel Carrillo ha dit...

Quim,

Sembla mentida que hagis d'explicar-li a un "socialista" progre i guai què és i com funciona una empresa municipal de transport públic.

"Al César lo que es del César" (i mai millor dit), s'ha de reconéixer que els únics que han fet alguna a cosa a Tgn pel transport públic (sota el meu parer insuficient) han estat els de CiU.

Rep una salutació.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Joan Miquel, es que em sembla que els socialistes de progres i de guais només tenen el nom. Després et diuen que "primer les persones", però no t'expliquen que les primeres persones son ells mateixox, primer ells mateixos, després els amics, i aixi anant fent. Pujada de sous, promeses falses, i anant foten la culpa de tot als altres.
Enfì es la història de sempre, i a més a més copsant tots els mitjans de comunicació, que si no van a favor seu els escanyen economicament.

Artur ha dit...

És interessant veure que quan els socialistes estan a l'oposició esdevenen fonamentalistes de la gratuïtat, integristes de la magnanimitat municipal envers els "més desfavorits". Tanmateix, quan aconsegueixen l'anell de poder, ràpidament es transformen en assedegats mercantilistes, apologètics del liberalisme.

Sabem del cert que els bitllets s'incrementaran, els impostos pujaran, la guàrdia urbana tindrà menys efectius, etc... i tot per culpa de ÇiU que no va gestionar bé... Ara, ells, a contracor, han d'aplicar unes mesures traumàtiques, però és pel bé de tots. És com si Bush digués que la culpa de tot el que passa és de Clinton, per no haver fet bé la seva feina. En fi, que sembla que la paraula "responsabilitat" no està en el diccionari socialista.

Per cert, aquest "bé comú" sempre m'ha fet molta por. Recordant el tema de la memòria històrica diria que el milió de morts va venir perquè dos bàndols irreconciliables volien el "bé comú".

mossèn ha dit...

no ho enteneu !!! ... sempre els critiqueu i no sabeu que el que volen promocionar és una vida saludable !!! ... caminar repercuteix en el bon funcionament del nostre organisme !!! ... curiós, però cert !!! ... salut

Cesc ha dit...

Hola Quim, m'ha fet il·lusió llegir aquest article a la Tribuna Lliure del Diari. Tu, l'Alejandro Fdez. l'Albert Punyet, l'Oriol (ara no estic segur) i jo ja ens hem vist reflexats en aquesta columna que TOTHOM llegeix.

Pel que fa l'article et dono el 100% de la raó. I has fet una cosa que m'encanta: adornar la veritat amb una miqueta de populisme (ojo, res de populismes veneçolans). Una abraçada.

feliu ha dit...

L'anterior alcalde de CiU deia que el deficit de la EMT era una forma de retornar impostos, sobre tot als barris.

Anònim ha dit...

Los autobuses son la sangre que discurre por las arterias que unen la ciudad y sus barrios. Si se debilita su flujo el enfermo corre serio peligro.

No caigan los socialistas en el enorme error de suprimir frecuencias y hacer pagar "algo" a los jubilados porque la ciudad se sentiría enferma y agobiada.

Por el contrario, que trabajen para buscar soluciones aceptables que con esos sueldos el más lerdo está obligado ha hacerlo bien.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Artur gràcies pel teu comentari, estic completament d'acord amb tu.

Mossén, malgrat el que ara ens vulguin fe creure tenim una flota d'autobusos molt moderna i ben equipada. potser sí que el que volen els socialistes es fer-nos anar a peu a tots.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Cesc, celebro que t'haigi agradat l'article. però hi ha una cosa que no he entés, dius que adorno la veritat amb una miqueta de populisme ( que per altra banda t'encanta). On es el populisme?, jejejejeje.

Feliu, es ben cert això que dius, l'empresa es deficitària, però reverteix a la ciutat i als ciutadans, gaudin de un bon servei.

Francesc Robert ha dit...

La il·lusió amb la que s'emprenen els nous mandats sempre queda troncada quan es topa amb la realitat. N'estic segur que els socialistes mai havien pensat amb un augment del preu dels autobusos,... Tots sabem que sempre venen la utopia, l'estat del benestar, gratuitat i universalitat en tots els serveis,...

I finalment veuen que no són els macs que es pensaven que eren, veuen que no n'hi ha prou en vendre fum!!!

Socialistes, què us passa? On són els resultats? Encara teniu marge però aquest es va esgotant.

Fcesc

En resposta a Joaquim Amorós ha dit...

Com a regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, voldria fer algunes consideracions a l'article que el president del comitè de CDC de Tarragona, Joaquim Amorós, ha fet al Diari de Tarragona.

M'agradaria recordar-li que, com a responsable d'un partit que va governar durant 18 anys a l'Ajuntament de Tarragona, no és la persona més indicada per a donar lliçons del compliment del programa electoral. El que havia de fer el partit que representa és vetllar perquè l'endeutament de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) no fos igual a la recaptació anual de la taxa de la brossa.

Lògicament entenc que li costi mirar cap a un altre costat després de consentir que a cada tarragoní li costi anualment 181 euros el manteniment del transport públic. I també és normal que tregui aquests arguments tan pobres, perquè el seu partit té altres models de mala gestió que li pengen de les sigles, com el pàrquing Jaume I.

I el més greu és que Joaquim Amorós confon els desitjos amb la realitat, perquè aquest equip de govern es va comprometre a fer una nova línia a Les Gavarres, a crear un autobús nocturn i a aconseguir la gratuïtat del transport públic per als escolars, que seran ben aviat una realitat. Prengui nota el president de CDC a Tarragona de l'actual corporació municipal que governa aquesta ciutat, perquè de les promeses electorals en fem realitats. Ja m'hauria agradat dir el mateix del partit que ell representa.

Carles Castillo

feliu ha dit...

Mira Carles, el tema del parking ja en parlarem, ara era el tema del bus, no es cert que al tarragoní li costi 181 euros el bus, no equiparis un cost solcial i de solidaritat com es el bus en un cost del ciutadà i menys quan sou els socialistes que sempre heu votat en contra del augment del billet, sino pregunt-ho al teu soci Cosano, si es tracta de mala gestió, dons mira ara ho teniu fàcil, la gestió es vostre.
En quan a les promeses ara toca cumplir les vostres, no val alló de "i tu más", vareu promotre mes lineas, bus gratis als estudiants i menys zones blaves i fins ara l'únic que s'ha complert es el regal de parkin gratis a alguns veins, aixó si previ augment del 200% de l'hora d'aparcament. Mira "macu", no eres bó com a advocat i ets un desastre com a polític.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Sr Carles Castillo, es una forma habitual dels socialistes, que quant no teniu arguments, es dediqueu a fer desqualificacions.
Miri Sr Castillo, jo no pretenia donar-li lliçons de rés. Jo vaig escriure la meva opinió, que com a ciutadà de Tarragona tinc dret a fer, i com a president de CDC a Tarragona també, i vostè no sol no ha rebatut cap dels arguments que jo exposova, no nega que apujaran el bitllet del autobús, i a hores d’ara l’únic que ha dit es que remodelaran les línies, però no podran fer cap de nova, i el bitllet gratuït pels estudiants (que encara no l’ha aplicat tampoc), ara ja no es per tots els estudiants sinó pels escolars, amb això es redueix sensiblement la població que es podria gaudir d’aquest bitllet. En lloc de rebatre els meus arguments vostè fa una desqualificació envers la meva persona. dient que jo no soc el més idoni per fer-ho, després de 18 anys de govern de CIU, i em treu a col•lació el tema del pàrking de Jaume I, i no sé què de 181 € de la brossa., que rés tenen a veure amb la EMT.
Miri, durant els 10 anys de govern socialista a Tarragona, de la època Recasens, per no haver-hi no hi havien autobusos dels barris al centre. I ja he dit que l’única línia que els socialistes van crear anava del nàutic a la catedral, Aquest va ser el gran logro que van fer vostès en 10 anys. Per contra els govern de CIU van crear una gran empresa municipal anomenada EMT, amb una flota moderna de autobusos, que rés tenen que envejar a altres ciutats.
Això Sr Castillo son fets, lo que vostè diu només son paraules.

Anònim ha dit...

Sr. Amorós:

En su respuesta al Sr. Castillo comete Vd.el siguiente error:

Durante los 10 años del gobierno socialista en Tarragona y mucho antes sí habían líneas de autobuses con los barrios, eran las concesiones administrativas que ya venían de muy atrás.

Las únicas líneas de titularidad municipal eran las del casco urbano que se hallaban explotadas por una compañía (Autocares Travé) por concesión del Ayuntamiento.

La línea Náutico-Catedral que Vd. alude ya existía antes de 1979. Sí se crearon otras como la que da servicio a la estación de RENFE, que hasta ese momento nunca había tenido servicio de autobús, es lo que ahora se llama intermodalidad. Se creó una lanzadera Balcón del Mediterráneo-Juan XXIII y la del Náutico se prolongó al Serrallo y a Torres Jordi, se llegó a Goya, etc.

Las concesiones que cubrían el servicio a los barrios obtenían beneficios, pues por su propia naturaleza debía ser así. Sin embargo, la red del casco urbano era deficitaria y el Ayuntamiento debía reponer la tesorería a la empresa explotadora en la cantidad que correspondía.

No obstante, por un tiempo se impuso el billete gratuito para los jubilados en las líneas del casco urbano, y en cuanto a los barrios, cuyo billete costaba 12 pesetas, por convenio con los concesionarios, se consiguió que estos percibieran sólo 5 pesetas,
otras 5 corrían a cargo del Ayuntamiento y los jubilados abonaran las 2 restantes. En resumen, que en el casco urbano viajaban gratis, y en su relación con los barrios sólo abonaban 2 pesetas. Así, Sr. Amorós, es como ocurrió.

Dicho esto, es cierto que Nadal amplió el casco urbano a efectos de transporte, rescató las concesiones de los barrios asumiendo el personal y las viejas flotas de autocares y creó la empresa tal y como ahora se conoce, haciendo una gran inversión en la reposición de todos los autobuses y volviendo a instaurar el billete gratuito para jubilados y un régimen de abonos francamente avanzado.

De hecho, puede decirse que un gobierno de derechas hizo lo que correspondía a uno de izquierdas. Pero esto es pura teoría, son las personas las que deciden cómo han de hacerse las cosas y aquí es donde se vé su verdadera talla, sobre todo en la gestión municipal.

Así es como ocurrió todo, Sr. Amorós. Al César lo que es del César...

Tenga Vd. salud.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Grácias anònimo por su información, pues ni tan siquiera crearon la del Nautico catedral. Ya que el resto de buses que conectaban con los barrios eran empresas privadas, como la gasol que cubria sant Pere i Sant Pau con tarragona con unos autobuses muy viejos y destartalados.
Lo de la estación de renfe lo desconocia. Por tanto grácias por su apreciación.
Queda claro en todo caso, que fueron incapaces de municipalizar la empresa, y fue CIU en su primer año de mandato cuando se creó.Cosa que ellos en 10 años fueron incapaces.

Anònim ha dit...

Sr. Amorós:

Una pequeña apostilla: La empresa Gasol no era la concesionaria de S. Pedro y S. Pablo sino de todas las líneas de poniente, desde Torreforta hasta la Canonja. S.P. y S.Pablo lo servía Autocares Segarra.

Pero lo importante es que, efectivamente, fue Nadal quien municipalizó el transporte público y creó la EMT con su carácter gerencial tal y como hoy se la conoce, gestión que se llevó a cabo desde el Consejo de Administración que presidió con gran acierto el Sr. Pere Grau.

A mi juicio, esta decisión, que supuso una gran inversión en la renovación de la flota y ampliar la plantilla, ha sido sin duda la gestión más brillante de Nadal en sus 18 años de mandato, dado que asegurar una correcta relación del casco urbano con los barrios donde reside el 40% de la población con un servicio de buena calidad, es de capital importancia para el desarrollo armónico de la comunicación entre los diferentes núcleos de población de Tarragona.

De aquí que se diga que hay una muy notable diferencia entre la gestión de Nadal durante los primeros dos mandatos a los últimos de su etapa coomo alcalde.

Pero, como Vd. debe saber, tiene su explicación. Otro día continuaremos.

Atentos saludos.

feliu ha dit...

Tan de que CiU ha deixat els calixos buits i ara, potser per tapar els auments del 37%, els socialistes han donat "lot" als empleats, pràctica que va eliminar el ex-alcalde Nadal, a petició de ICV i perqué una auditoria municipal va acusar a l'Ajuntament de fer un pagament en especies no reglat i per tant ilegal, que pasarà ara?.