dijous, 20 de desembre de 2007

A casa meva ho celebrem tot:




A mi si que m’agraden les festes de Nadal, i no només m’agraden sinó que a casa meva celebrem el Tió, Papa Noel, i Reis. I si ja sé que es donar la raó a la societat consumista i que això representa molts diners gastats durant les festes, i que estem adquirint unes tradicions que ens son alienes, però que voleu que us digui.... a mi m’encanta veure les cares de felicitat que posen els meus fills quan reben els regals, ja siguin del Tió, de la nit de Nadal quan ha arribat Papa Noel, o... la rebuda a casa dels reis d’Orient Melcior, Gaspar i Baltasar.
A casa meva hem fet el pessebre, bé l’han fet el Pol i el Jordi que ja fa un parell o tres d’anys que està fet a base de figures del playmobil, una mare de Deu, un nen Jesús i un sant Josep de clicks, així com els pastorets, ovelletes, gallines i varis porquets, l’anunciació i els reis adorant al nen, No tenim el caganer perquè playmobil encara no l’ha fet.
També hem decorat l’arbre de Nadal, que cada any el fa la Loreto, que intenta fer-ho sempre diferent i cada any supera a l’anterior, Tinc que reconèixer que la Loreto té molt bon gust i cada vegada em sorprèn.

Aquests dies que serveixen per reunir tota la família, intentes explicar als nens els valors de la solidaritat, i que no tothom pot celebrar les festes amb la pau, tranquil·litat i calor amb el que les celebrem nosaltres, i que tenim la gran sort que estem tots junts , però que no tothom es troba en la mateixa situació que nosaltres.
Però el que sí que tinc clar, es que mentre puguem, celebrarem les festes d’aquesta manera, perquè es ara quant puc disfrutar dels meus fills en Jordi 14 anys i en Pol 8anys , i que suposo que aquest any serà el darrer en el que Pol creu en el Tió, Para Noel i Reis, haurem de preparar que la tornada a la realitat no sigui massa traumàtica.
Diguem que quan veig les cares d’il·lusió i alegria que posen quan obren els regals i troben allò que havien demanat, doncs...... em fa pensar i recordar quan jo era petit i que molt sovint no rebia el que havia demanat, perquè les circumstàncies eren molt diferents. I... d’alguna manera al veure’ls em sento feliç i vull que així segueixi sent a casa meva.
Serveixi aquest post per desitjar a tothom unes bones festes de Nadal i una bona entrada d’any.

10 comentaris:

Cesc ha dit...

Un post genial Quim, de veritat. Mira, a casa meva el Pare Noel no el fem, nosaltres com a catalans tradicionalistes en tenim prou amb el Tió i reis. De fet la meva mare ens obliga al meu pare i al meu germà a picar amb els bastons i cantant nadales catalanes al tronc de fusta si volem regals, sinó no n'hi ha i amb això i la companyia de les meves dues àvies i els meus dos avis (gràcies a Déu encara gaudeixo de la companyia dels 4) passem una nit entranyable. Després dels regals el sopar!

I deixem dir-te un parell de coses més:

1. Sentiràs molts activistes anti-Nadal que esgrimeixien que això és una tradició importada. Donc mira si ho sabem fer bé els catalans que a banda del Pare Noel encara tenim el Tió i a la resta d'Espanya els reis mags (dia laboral a molts països del continent Americà). A més, què més dóna d'on vingui si és una excusa més per ser feliç?

2. Nadal tradició consumista. Doncs sí, és un engranatge més del sistema capitalista que tants beneficis ens aporta. Saps la quantitat de dependents/es que tenen feina aquestes dates? Saps com arribem a enriquir a empresaris però també al petit comerç tradicional de tota la vida? Pensa que comprant donem feina i benestar! És com queixar-se que l'estiu porta extrangers a Salou.

3. Alguns il·luminats diuen que és una hipocresia reunir-se les families només per Nadal. Doncs mira, hi ha moltes families que estan separades per llargs kilòmetres i que el Nadal fa que valgui la pena recorrer tanta distància. Jo amb la familia hi estic sempre, però el Nadal és una ocasió més i creume que la gaudeixo.

Perdona si m'he allargat però el teu post m'ha fet venir be d'expressar el que crec del Nadal i algun post publicaré també amb aquests temes jeje.

Ara sí Quim, que tinguis molt bones festes en companyia dels teus! Bon Nadal.

feliu ha dit...

Ara ve Nadal materem el gall i a la tia Pepa li darem un tall.

Bones festes Nadalenques per tos valtros.

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Cesc, sempre es un plaer llegir els teus comentaris, entre d'altres coses perquè això demostra que has llegit el meu bloc i de tant en tant vas entrant.
t'agraeixo profundament els pensaments que has exposat perquè coincideixo plenament amb tu, i saps, jo també tinc gaire bé tota la família a prop, però aquestes festes fan que ens apropem encara més, i... mira m'agrada que els meus fills siguin feliços, ja sé que amb regals no es compra la felicitat, però si durant tot l'any els intento donar carinyo i estimació, quan arriben aquestes dates doncs intento donar resposta als seus somnis i desitjos. Perquè entre d'altres coses s'ho mereixen, perquè per a mi son el millor que tinc a la meva vida juntament amb la meva dona Loreto, que em recolza , m’estima i em dona cada dia les forces necessàries per tirar endavant.
Uff perdona Cesc em sembla que m'he posat una mica sentimental, jejejeje, deu ser l'esperit del Nadal ?...

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Feliu, gràcies per ésser un fidel seguidor del meu bloc i deixar els teus comentaris.
Bones festes també per a tu i tots els teus. Que aquest any 08 que començarà ens porti agradables sorpreses.

Juan Carlos ha dit...

la casa de pinel
buenas quim.
por una vez estamos de acuerdo en algo, en lo importante que es la navidad para todos,muy importante para las personas con sentimientos, sentimientos que deberiamos aprobechar y despues de la navidad seguir manteniendo para con el resto de las personas, emplearlos en realizar acciones buenas para todos.
lo que mas me estraña quim es que feliu tanbien tenga sentimientos.
feliz navidad quim, para ti y los tuyos

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Juan Carlos grácias,por seguir mi bloc y por dejar tus comentarios que sabes que siempre está abierto a que todo el mundo pueda expresar su opinión
Está claro que la Navidad es para todos, y que todo el mundo habria de ser feliz todo el año, no solo por Navidad.
Sigo tu bloc asiduamente, y me alegro que estés contento por las promesas que os ha hecho en Xavier Tarrés.
Felices fiestas Juan Carlos para ti y todos los tuyos.

Elies ha dit...

Quim, ben fet.

Tanmateix, a casa el tema Pare Noël no el toquem gaire, com ja han dit, amb el tió en tenim prou.

Crec que la tradició forma part de la nostra identitat, i així l'hem de defensar. Això sí, hi ha entrat l'arbre de Nadal, és bonic.

I, personalment, només faig "nadales", és a dir, desitjo un Bon Nadal. Em posa dels nervis tota aquesta crostra progressista amb el seus "bones festes" o simplement "bon any".

Bon Nadal, sí, que és el que dona sentit a aquestes festes magnífiques.

Bon Nadal a tots!

El Capità Tarragona ha dit...

Quim, m'ha agradat molt el teu post, de veritat.

El trobo molt sincer i entranyable.

Encara recordo amb moltísima il·lusió quan anava a Mont-Roig a casa del meu avi a fer cagar el tió! De veritat que pensava que els regals els treia el tió!!

A mi les festes de nadal no m'acaben d'agradar, però crec que és més per l'època de l'any freda, fosca i trista en la que cauen que per la "festa en si".

Jo també et dessitjo molt bones festes per a tu, la Loreto el Jordi i el Pol.

Una Abraçada Quim!!

Xapix ha dit...

Molt bon post, a casa nosaltre el para noel no el toquem ,pero el tió si!!!

Et desitjo bon Nadal i feliç 2008!!!
PD: si visites el meu blog, e fet un especial nadal que ma quedat moooolt be,jejj

Fins aviat!!

Waipu Joan ha dit...

una felicitació de tota la família waipueduca. Molt bones festes!